انتصاب دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان میناب 

سید مجتبی موسوی مسئول موکب قمر بنی هاشم شهرستان میناب به عنوان دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان منصوب شد.

حبیب بهادری مدیر کانون های خدمت رضوی استان هرمزگان در آیین تودیع و معارفه دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان میناب در دفتر امام جمعه گفت:  امروزه در استانها در قالب دبیر خانه با رویکرد جدید کار ها در حال انجام است. 

او  با اشاره به تعریف خدمت گفت:  یکی از راههای شکرگزاری نعمات خداوند خدمت به مردم است.

بهادری گفت: عده ای از مردم حاضر هستند در شهر و دیار خود به عشق امام رضا (ع)  خدمت  کنند و به این عشق بتوانند گره ای از مشکلات مردم را باز کنند که طی آن ۲۵ خدمت تعریف شد که در سراسر کشور در حال توسعه و ارائه هستند.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان هرمزگان گفت: امروز اگر میناب یکی از صحن و سراهای حضرت رضا(ع) است دبیر این کانون می تواند که در صحن های حرم کشیک انجام دهند و درجه خادمی را طی کند تا به درجه خادم تشرفی برسند. 

حبیب بهادری گفت : افرادی هستند که به عشق امام رئوف در حوزه های مختلف در حال خدمت به مردم هستند که ما در حوزه اعزام زائر اولی ها، حوزه درمان، حوزه اشتغال و توانمند سازی این خدمات را ارائه می کنیم. 

او با بیان اینکه چندسالی در شهر میناب توفیق این خدمت رسانی را بر عهده آقای جهانگیری بود، گفت:  توفیق خدمت در سنگری دیگر برای او سبب شد تا خدمتگذار زائران حسینی را در این سنگر به عنوان دبیر کانون های خدمت شهرستان میناب  ادامه دهنده نشر معارف و فرهنگ رضوی باشد. 

بهادری گفت : میناب بعد از مرکز استان بیشترین شمار خادم یار را دارد و ما در مجموع ۱۲٠٠ خادم یار داریم که ۵۵٠ نفر آنها فعالانه در کشیک های حرم حضور پیدا می کنند. 

اسمعیل جهانگیری مدیر سابق کانون های خدمت رضوی میناب گفت: توفیقی بود که چندسالی  را در کنار سایر خادم یاران استان به عنوان خادم خادمین استان خدمتگزار مردم باشم. 

او گفت: به برکت برنامه ریزی های آیت الله سید ابراهیم رئیسی که اکنون در جایگاه ریاست جمهوری قرار دارد امر خدمت رسانی به زائرین گسترش پیدا کرده است به طوری که مردم در همه جای ایران سهمی به عنوان سهم متبرک را دارا هستند. 

جهانگیری گفت: در روزهایی که برای خادم یاری حرم اعلام ثبت نام شد، حجم وسیعی از مردم علاقمند به خدمت در این فضا بودند که بخشی از آنها پس از بررسی موضوع انصراف دادند  و بخشی دیگر که علاقه مند بودند تشکیل پرونده دادند که در شهرستان میناب در حال حاضر ۱۳۶ نفر خادم یار وجود دارد. 

او بابیان اینکه ۳۶ نفر یاوران رضوی در میناب وجود دارد گفت: اگر این افراد موضوع یاوران رضوی را ادامه دهند در آینده به خادم یار رضوی تبدیل خواهند شد. 

حجت الاسلام  محسن ابراهیمی امام جمعه میناب هم گفت: خدمت کردن برای آستان مقدس ائمه معصومین وبه طور خاص امام هشتم ما شیعیان توفیق می خواهد که هر کس این توفیق را پیدا کند هم اجر معنوی و هم اجر اخروی را خواهد داشت. 

او گفت: کسی که می خواهد برای ائمه خدمت کند باید تکلیف  را  اجرا کند که بدون آنها این خدمت معنایی نمی تواند داشته باشد. 

ابراهیمی ضمن قدر دانی از جهانگیری مدیر سابق کانون های رضوی شهرستان میناب گفت: از همه زحمات انجام شده در این دوره قدر دانی می شود و  معارفه آقای موسوی به عنوان این مسئولیت که پیش از این تمام وقت خود را برای خدمت به زائرین ائمه معصومین در کربلا وقف کرده تبریک عرض می کنم. 

امام جمعه شهرستان میناب گفت: ما هرچه داریم از ائمه معصومین داریم و تمام زندگی خود را مدیون ائمه می دانیم. 

در پایان ضمن تجلیل و تقدیر از زحمات اسمعیل جهانگیری ،حکم انتصاب سید مجتبی موسوی به عنوان دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان میناب به او اعطا شد.

تودیع ومعارفه دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان میناب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.